Nye forældre

Har I fået plads i børnehaven? Ring herned, så aftaler vi, hvordan opstarten for jeres barn skal foregår.

Vi har ingen fast manual for opstart, men tilrettelægger altid efter de behov, som jeres barn og I har - og det, som er mest hensigtsmæssigt. Vi vil gerne invitere jer til et forbesøg, hvis I er interesseret i det, hvor vi kan høre mere om jer og jeres barn. Ligeledes taler vi også gerne med den vuggestue eller dagpleje, jeres barn kommer fra for at få indblik i, hvordan hverdagen har været for jeres barn tidligere. Dette kan især være relevant, hvis der er noget særligt, vi skal vide eller være opmærksomme på.

Den første uge

Vi anbefaler, at I er med den første dag i børnehaven og at I indretter jer fleksibelt i den første uge, hvor jeres barn eventuelt kan have brug for lidt kortere dage. Derfra aftaler vi med udgangspunkt i barnets perspektiv, hvordan den første tid kan være allermest tryg.

Opstartssamtale

Lidt tid efter at jeres barn er startet i Børnehuset Håbets Allé, holder vi en opstartssamtale. Her taler vi om, hvordan opstarten har været, hvordan jeres barn trives hos os, og I kan stille os de spørgsmål, vi måske ikke er nået omkring i dagligdagen.

Husk, at I altid kan tage fat i os i dagligdagen. Vi sætter stor pris på den daglige dialog, som styrker vores samarbejde og kendskab til hinanden!

Vi glæder os til at byde jer velkommen og til at lære jer og jeres barn at kende!